Bokrecension - Vad mina vänner inte vet och Vad min flickvän inte vet

Mina böcker
Titel: Vad mina vänner inte vet och Vad min flickvän inte vet
Förlag: Bonnier Carlsen
Förfatare: Sonya Sones
Poäng: 5/5 stjärnor
 
Baksidan:
Vinterlovet segar sig fram för Sophie som är ensam kvar i stan. Vännerna har åkt på solsemester med sina familjer. Men så händer något ...

På en bänk på konstmuseet börjar skolans ärkenörd Murphy prata med Sophie och innan Sophie förstår hur det kunde hända, ses de varje lovdag - åker skridskor på sjön, tecknar på kaféer, klär julgranen hemma hos Murphy.

Sophie försöker med alla medel att värja sig mot Amors tusen pilar. För inte kan hon väl vara kär i den där tönten? Eller kan hon? Och vad ska kompisarna säga när de får veta vem Sophie är kär i?
 
Och andra boken:
Livet börjar ljusna för Robin Murphy. Han är inte längre bara Murphy, skolans ärketönt. Han är Sophie Steins kille. Men att vara ett udda par på Cambridge High har sitt pris. Sophie blir totalt utfryst av sina så kallade bästisar, och de kallas för Skönheten och Odjuret.

När Robins bildlärare fixar en plats åt honom i en konstklass på universitet verkar det som att Robin äntligen har hittat en fristad. Här är han inte tönten, utan en väldigt begåvad konstelev. Men hur påverkar det hans kärlek till Sophie?
 
Mina ord:
Detta är två böcker på värs. Vilket gör man får läsa mycket mellan raderna och luska ut hel heten. Texten är kort men väll skriven och mycket trevlig.Älskar omslagen på dessa böckerna, för man sätta ihop dom på så många söta sätt så hjärtan och hella bilden på dom blir en bild.Det får böckerna plus poäng för. Detta är en av dom finaste kärleks historierna jag läst och detta är andra gången. Sist var för 4-5 årsedan. Jag kände bara för att läsa om dom så då gjorde jag det. Jag rekomenderar dessa två böckerna till folk som vill prova läsa på värs eller vill läsa en riktigt bra kärleks historia.
 
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Julia

Dom där böckerna när nog dom bästa jag har läst på vers. Synd att det inte finns fler böcker på vers :)

Svar: Läs en sådan där vidrig bok där mamman dör. Är av samma författare :) Jag gillar den bättre än dessa två faktiskt. Fast förutom dom tre vet jag inte heller fler :(Så kul att du tittat in här :D
Julia

2013-04-04 | 14:14:46
http://juliasnerdroom.blogspot.com




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!