Bokrecension - Som om igenting

Bibloteket
Titel: Som om ingenting
Förfatare: Katarina Von Bredow
Sidor: 215
Förlg: Raben och sjögren
 
Baksidan:

På skrivarkursen träffar nittonåriga Elin Paul. De finner en alldeles speciell samhörighet och Elin känner att det börjar utvecklas något mer mellan dem. Sakta går det upp för henne att hon är kär. Allvarligt kär. Men Paul är tjugofem år äldre än Elin. Och han är far till Tessan, Elins bästa kompis. Hon kämpar emot. Det får inte hända, det finns inte. Men det händer i alla fall.

Mina ord:

Detta är inte den första jag läser av Katarin och inte den sista. Detta är en av hennes böcker jag gillar mindre. Fastnade aldrig ritigt för någon karaktär eller handlingen. Men det är annars egentligen en bra svensk ungdoms bok. Har det vandliga, bli ovän med bästa kompisen, killar och förbjuden kärlek. Språket är bra och lätt. Man läser boken snabbt. Jag har några andra böcker av förfataren jag ska läsa. Så rekomenderar den till er som gillar hennes böcker och som vill läsa om förbjuden kärlek.

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


FrökenTV, bloggen om tv och film

åh, den boken är bra men tycker inte heller de är den bästa av hennes :). Gillar Hur kär får man bli? & syskonkärlek mest

Svar: Tyckte inte mer än att den var bra heller :P Inte läst någon av dom du skrev men har Hur kär får man bli hemma från bibloteket :) Hoppas på att hinna med den. Sen syskonkärlek köpte jag på tradera. Väntar på att den ska komma med posten :P Jag gillar Som jag vill vara bäst av henne :) Skickade du ett mejl om teman? :)
Julia

2013-05-31 | 21:43:18
http://efji.blogg.se/
FrökenTV, bloggen om tv och film

har mejlat dig btw :)

Svar: Toppen blev jätte glad :D Sitter och försöker komma på en önskelista :P
Julia

2013-05-31 | 22:34:35
http://efji.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!