Bokrecension - Stjäla the show

Min bok
Förlag: Raben och Sjögren
Titel: Stjäla the show
Förfatare: Emmy Abrahamson
Sidor: 314
Poäng: 4/5 sjtärnor
 
Baksidan:

Filippa Karlssons drömmar har gått i uppfyllelse! Hon har flyttat till London, börjat ett nytt liv och kommit in på världens bästa scenskola. Men det blir allt annat än glamoröst. Filippa lär sig snabbt att livet på scenskolan består av killar som ständigt fiser, tungsinta ryska lärare som vill att eleverna ska slicka väggarna och en hänsynslös rivalitet.
 
Mina ord:

Ettan är mer om sommare innan RoyDrama, massor med festande och adisons och killar. Medans i denna är 95 % fokusen på lektionerna och hur det är i skolan. Lite killar finns det också i år 1 och 3, alltid trevligt. Felippa är mer mogen i sättet att vara och i valet av killar. Men endå under år 2 och 3 på skolan blir hon besviken på sina roller  hon får i pjäserna som sätts upp. Men som titlen säger kan du förvänta sig att det löser sig. Hur kommer jag inte säga det får ni läsa själva. Detta är ingen vanlig svensk ungdoms bok endligt mig för den utspelar inte sig i sverige, utan i London. Så då blir det mer en svensk tjej i London. Vilket är intressant. Är denna bättre än 1an? Jag skulle säga nej dom är lika bra. Språket är lätt och det går snabbt och läsa. Jag rekomenderar denna till er som vill läsa en ungdomsbok om någon som vill bli skådis och som vill ha kärleks historier med killar i en lagom mängd. Jag ser mycket fram i mot 3an och sista delen. Någon som vet när Make it stort kommer ut?
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!