Bokrecension - Lullaby

 
E-book
Titel: lullaby
Förfatare: Amanda Hocking
Sidor: 290
Poäng: 3/5 stjärnor
 
Baksidan:

Now that Gemma Fisher has inherited Penn, Lexi, and Thea's curse - and all the strange new powers that come along with it - she has no choice but to run away with them. Devastated that she has to leave everyone she loves behind, she's still determined not to give in to the unspeakable hungers that plague her. Unfortunately, they're growing stronger every day, and she's not sure how much longer she can resist.

Harper won't give up on finding her sister Gemma, vowing to get her back no matter what the cost. The search draws her closer to too-gorgeous-for-his-own-good Daniel, and tests her fiercely guarded independence like never before. She's always been the strong one who everyone else depends on.... Can she let herself depend on Daniel?

As Gemma and Harper plunge deeper into a magical world they barely understand, it becomes painfully clear that Gemma's old life may be lost forever. But can she still hold on to her humanity?

 

Mina ord:

Jag började med denna som ljudbok och lyssna på i våras när jag åkte till min praktik i Lund. Men när jag fick min ipad för några veckor sedan fick jag tag på denna som e-book och det är jag glad för. Gick snabbare att läsa den själv. Som i första boken får man läsa ur både Gemma och Harpers perspektiv, men det står aldrig i början av kapitlet vem det är utan man får läsa sig till det. Vilket kan dra ner bok serien lite. Hade föredragit att det stog chapter 3 Gemma tillexempel. Men annars är denna serien helt okej. Sjögunfruar i alldra högsta grad. Jag tycker dock att det kunde varit en bättre story om inte sjögunfrurana visade sig vara monster och att huvudpersonen skulle vilja vara det. Men sant då skulle det vara en helt annan bok serie. Fast får säga att jag trodde denna serien var en sådan serie från början. Bara för jag lyssnade denna på ljudband först och hon som läser upp känns skrikig när hon läser. Upplever jag nog karaktärerna så också även när jag läser själv. jag skulle rekomendera denna serie till alla. Tror nog den kan locka till sig dom flesta.

 
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!