bokrecension


Stephenie Meyer - Bree Tanners andra liv

Baksidan:
Jag stängde av hjärnan. Det var dags att jaga. Jag drog ett djupt andetag, sög in doften av blodet inuti människorna nedaför. De var inte de enda männoskonra i området, men de var närmast. Vem man skulle jaga var den sortens beslut man måste fatta innan man kände av sitt villebråd. Nu var det för sent att välja.

Bree Tanner kan knappt minnas ett liv utan otäckt känsliga sinnen, övermänskliga reflexer och oövervinnlig styrka. Ett liv utan en obönhörlig törst efter blod. Ett liv innan hon blev vampyr. Allt Bree känner till är livet med de andra nyfödda. En hård och osäker tillvaro där varje ögonblick kan vara ditt sista. Men så möter hon Diego, en annan nyfödd som är lika nyfiken som Bree på deras mystiska skapare. Vem är hon och varför har hon egentligen skapat dom?

Vad jag tycker:
Den är lätt läst och lätt att hänga med i. Man känner sådan medkänsla för Bree som är huvud personen i boken. Jag har ju läst dom andra Twilight böckerna så jag har ju lite bakhistorien i bagaget sedan innan och då vet jag ju lite varför armen är skapad. Men även en som aldrig läst dom andra böckerna kan läsa denna och förstå. Boken är uppbyggd lite annorlunda. Det är text rätt igenom och inga kapitel slut. Men förutom det är texten stor och boken inte så tjock. Jag gillar den.

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!